, tanie samochody używane-niemcy 

tanie samochody używane-niemcy

Oglądasz wypowiedzi znalezione dla frazy: tanie samochody używane-niemcy




Temat: Samochód z Niemiec.
Samochód z Niemiec.
Witam !!
Mam takie małe pytanko, a mianowicie.
Gdzie jeszcze w miarę tanio, można w Niemczech kupić używany samochód.
Czy, udać się należy gdzieś pod granicę Holenderską, czy może Francuską, czy
ktoś z obecnych na tym forum formuowiczów może mi podpowiedzieć, lub wskazać
konkretne miasto, gdzie to należy się udać !!
Z góry dziękuję za odpowiedzi.





Temat: apokalipsa zlomow ulicznych.
Mialem w swoim życiu dotychczas 4 samochody. Trzy sprowadziłem z za granicy,
ostatni kupiłem w Polsce. Poprzednie trzy, pomimo swojego wieku, były w
idealnym stanie technicznym. Zanim kupiłem obecny - zjeździłem pół Polski, żeby
znaleźć samochód, który nadaje się do jazdy. Pomimo tego oszukałem się na tym
samochodzie. W ciągu dwóch lat dołożyłem jakies 30% ceny, aby samochód jeździł
w miarę bezpiecznie. O samochodach kupowanych w Polsce wiele się słyszy, każdy
wie jak są u nas serwisowane samochody (także w ASO). Ten "złom" sprowadzany z
zachodu jest średnio w o wiele lepszym stanie technicznym niż samochody w tym
samym wieku (ba - nawet o połowę młodsze), użytkowane w Polsce. Prawdziwym
zagrożeniem są krajowe samochody używane. Jeżeli mam wybierać, to wolę
przepłacić za używany samochód z Niemiec czy Szwajcarii niż kupić go taniej w
kraju. Zatem - przestań bredzić.





Temat: jak obejsc cwaniaczkow z MF
jak obejsc cwaniaczkow z MF
Chce sprowadzic z Niemiec przyzwoity samochod, powiedzmy VW Passat,
ale okazuje się, ze oplaty, nielegalnie wprowadzone przez
cwaniaczkow z ministerstwa finansow, sa zbyt wysokie, aby bylo to oplacalne.
Nie chodzi mi wylacznie o cene - wole kupic samochod uzywany od Niemca,
1 wlasciciela.
Mam przyjaciolke w Berlinie, ktora moze mi pomoc. Na przykład kupic wybrany
samochod i sprzedac mi taniej, np. o 50%.
Czy cwaniaczki beda sie czepiac ?

ps.
w Unii Europejskiej obowiazuje swobodny przeplyw towarow (w co zalicza sie
samochody)




Temat: Windows w zawieszeniu
Coś w tym jest niestety
Polakami targają emocje charakterystyczne dla zagonionych zwierząt.
Uporczywie poszukują wroga i go znajdują.
Używają takich słów jak zawsze, wszystko i nigdy.
Dawno, dawno temu w wywiadzie dla włoskiej gazety reżyser teatralny Adam H.
powiedział, że wszscy Polacy są jednocześnie komunistami i katolikami.
A Antoni Słonimski odpowiedział krótko: znam kilku ewangelików.
Jasne, że jest coś z lepperyzmu w obszczekiwaniu MS.
Ale z drugiej strony, jak się ma taki sprzęt jak ty, to sobie można stawiać co
się chce, a na słabszych (starszych) blachach to jakby mniej chodzi. XP jest
faktycznie stabilny jak złe, choć znam parę sposobów żeby go zdestabilizować
(legalnych, niektóre programy po prostu go nie lubią).Ale to trochę jak z
samochodami. Niemieckie samochody są zasadniczo w porządku (choć znajomej w
golfie kiedyś skrzynia biegów wypadła). Ale dla wielu polonez jest tanim,
bezpiecznym i ekonomicznym samochodem. Warto ich zrozumieć



Temat: Ponad 70 proc. importowanych aut ma ponad 10 lat
Suche klamstwa
alan4 napisał:

> Może i autor jest lobbystą dilerów, choć moim zdaniem są tu po prostu
> przedstawione suche fakty.

Np. takie:
"Ta kwota - równowartość ok. 150 euro - jest trzy, cztery razy niższa od
kosztów obowiązkowej już w UE utylizacji aut wycofanych z eksploatacji"

Za tym zlomowanie ma kosztowac 450..600 Euro?
To jest klamstwem. Prawda jest, ze za zlomowanie sie placi np. w Niemczech w
zaleznosci od wieku i stanu samochodu od 0 (zero) do kilkudziesieciu Euro (w
zaleznosci od regionu i zdzierstwa firmy zlomiarskiej).

Kublik jaki jest, wszyscy wiedza.

Jedyny problem moim zdaniem to niski stopien oczyszczania spalin w
importowanych tanich uzywanych samochodach.

Pozdr.

K.




Temat: Pół miliona używanych aut od wejścia do UE
Niech każdy robi co chce. Jak ktoś chce kupić samochód używany - to w każdym
kraju świata ma prawo sobie taki kupić. W Polsce nie może być inaczej. Już
władzy ludowiej nie ma, która lepiej wiedziała co obywatelowi jest
napotrzebniejsze. Teraz jej na szczęście nie ma.
POza tym samochód używany zachodni jest o 100% LEPSZY jak używany w Polsce z
tego samego roku. U nas po 6 latach leci zawieszenie nawet w mercedesie, który
na zachodzie lata po 15 lat i nic się nie dzieje. U nas jest jeszcze sporo
chłamu z okresu władzy ludowej - to niech sobie ludzie kupią lepsze samochody
używane. A dealerzy, sprzedający samochody się w Polscer zmawiają aby nie
obniżać cen. W niemczech jak Ci nie obniżą ceny o 20 do 30% to nikt nie kupi
takiego samochodu. U nas dealerzy wciskają kit że ceny w niemczech takie
wysokie - owszem ale kupuje się taniej. Mimo, że TVP pokazała, że niemcy w
Polsce kupują samochody - pokażcie mi jednego niemca co kupił w Polsce
samochód. Poza tym np. VV Golf jest zupełnie inny w środku jak w Polsce,
zwłaszcza gdy ma szyby elektryczne lub klimę - w polsce montują to rzemieślnicy
u dealerów i tyle a to coś zupełnie innego jak oryginał.
Dlatego lepiej kupić używane za rozsądną cenę niż nowy w Polsce.




Temat: W czerwcu sprowadziliśmy aż 113 tys. starych aut!
Kiedy koniec akcyzy ?
Dlaczego po wejciu do Unii nadal obowiazuje tak wysoka akzyca ?
Dlaczego Niemcy czy inni Holendrzy maja dwa razy tansze uzywane samochody ?
Glosowalem za wejsciem do Unii, bo chcialem dostepu do tanich samochodow, a
rzad utzrymuje nadal wysoka akcyze na uzywane samochody. CHCE TZNIESIENIA
AKCYZY. Rownego prawa dla wszystkich czlonkow Unii.



Temat: Fala gratów wciąż płynie
"Polacy to durny narod" Nie wiem, jak uprzejmie odpowiedziec na tego posta...
Gdybym teraz mieszkal w Polsce, to pewnie tez bym sobie sprowadzil samochod z
Niemiec. Nowe samochody sa za drogie, szybko traca swoja wartosc (po 3 latach
samochod jest zwykle warty 50% ceny nowego auta), ubezpieczenie na nowe
samochody jest wyzsze (mieszkam w NJ i ubezpieczenie samochodu to najwiekszy bol
- kupic tanio samochod jest latwo, ale ubezpieczyc juz nie).

Uwazam, ze w obecnej sytuacji to Polacy zachowuja sie bardzo dobrze.
Wykorzystuja najlepiej jak moga ograniczone zasoby pieniezne. Sam jezdze
13-letnia toyota camry, ktora kupilem za grosze, bo ma manualna skrzynie biegow
i zaden Amerykanin nie chce tym jezdzic. Oczywiscie musze ten samochod naprawiac
i uwazam, zeby nie przesadzic z tymi naprawami, bo taki samochod jest skarbonka.
Nastepny samochod kupie sobie troche mniej uzywany, ale z tego jak dotad jestem
zadowolony. Zrobilem juz kilka tysiecy mil i w zasadzie tylko wymieniam olej.
Cos powoli sie w samochodzie psuje, ale mechanik powiedzial mi, ze moge jeszcze
spokojnie jezdzic kilka miesiecy. Potem znow cos naprawie i "kupie" kilka
miesiecy zycia samochodu. I tyle. Polacy to sprytny narod :-).



Temat: Okazja czyni frajera
Dlaczego nikt nie pisze że WIĘKSZOŚĆ sprowadzanych samochodów jest całkowicie
sprawna i lepsza od identycznych z Polski, a to dlatego, że
1) Niemcy mają zdecydowanie lepsze drogi przez co zawieszenie się wolniej
zużywa.
2) MAJĄ więcej piebniędzy i stać ich na naprawy w dobrych serwisach.
3) Ich samochody są naogół lepiej wyposażone
Ps pkt 2 i 3 niedotyczy podst. wersji tanich samochodów
Poza tym dlaczego nikt się nezastanawia na czym zarabiają pośrednicy w handlu
samochodami używanymi. WŁASNIE NA TYM ŻE KUPIĄ TANIO CZYLI okazyjnie A
SPRZEDADZĄ DROGO. Dotyczy to w zarówno samochodów w stanie idealnym jak i tych
potocznych RZĘchów. Zastanowić się trzeba dopiero jak widzimy tanie auto w
komisie a nie u właściciela. Ale normalna cena w komisie również może być tylko
kamuflażem.
Na marginesie, to badanie powłoki lakierniczej i geometri samochodu kosztuje
około 400 zł więc jeżeli mamy jakieś wątpliwości to lepiej umoczyć 400zł niż
20000



Temat: Bryndza w salonach samochodowych
Inne aspekty
Parę moich tez:
1. Większość właścicieli samochodowych salonów w Polsce to hohsztaplerzy, byłe
ubectwo i cinkciarstwo. Tacy potrafią tylko wcisnąć jakiś przestarzały model,
doliczyć paskarska marżę i jeszcze psuć w serwisie. O kopiowaniu kluczy i kodów
alarmu wspominać nie trzeba. Do tego jeszcze dochodzi wymontowywanie
wyposażenia, które w Europie jest standartem, podkręcanie liczników oraz
oszukańcze klauzule w umowach.
2. Z samochodami używanymi jest jeszcze gorzej. Laweciarz kupi np. w niemieckim
komisie tanio, wymontuje lepsze części, wstawi gorsze lub z kradzionego,
podszpachluje korozję i doliczy paskarską marżę. Używane samochody lepiej
kupować w Niemczech, bo tam udzielają gwarancji.
3. Większość nowych samochodów sprzedawanych w Polsce to samochody włoskie i
francuskie. Są one zupełnie niedostosowane do polskiego klimatu i polskich
dróg. Kto jeździł, ten wie.



Temat: ktore auta stanieja po wejsciu do UE
> kupisz uzywany samochod w EU, bedziesz w panstwie, miejscu zakupu musial
> zaplacic VAT (tez ok. 20%),
zwrot VAT-u dostales dotychczas tylko na samochody kupione od firm czyli na
rachunek z wyszczegolnionym VAT
za samochody od osob prywatnych placiles podwojny VAT - w kraju zakupu + 22% w
PL
po 1.05 nie dostaniesz na zadne zwrotu VAT ale nie placisz VAT w PL

> W panstwach UE samochody kosztuja +/- tyle samo,
To dlaczego nadal oferuje sie w Niemczech samochody z Euroimportu (RE-importu)
do 30% taniej?




Temat: Czy oni mają pojęcie O CZYM PISZĄ ???
Czy oni mają pojęcie O CZYM PISZĄ ???
Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zniknęły przepisy, które wstrzymywały
import aut używanych. A ceny 10-letnich samochodów w Niemczech, czy Holandii
są zdecydowanie niższe niż w Polsce.

Do tej pory istniały dwie poważne bariery eksportowe: wysoka opłata
rejestracyjna na auto przywiezione do Polski i przepis Euro 2, który związany
był ze spełnianiem przez samochód norm ekologicznych - nie pozwalał on
sprowadzić auta starszego niż 6-letnie.

Ministerstwo Finansów zamierza znieść te bariery. Właściciele polskich
komisów są przekonani, że popyt na tanie samochody będzie duży. Za 3 czy 4
tysiące złotych nikt nie będzie kupował Poloneza mając do wyboru auto
zachodnie. Jednak jak mówi Jerzy Bułczanow z PZM, należy uważać na to stan
auta, które zamierzamy kupić. Samochód powypadkowy czy z powodzi może być
źródłem problemów, które wykluczą jego dalszą eksploatację.

tekst dostępny na: motoryzacja.interia.pl/wydarzenia/news?inf=503201

moje pytanie:
o jaką wysoką opłatę rejestracyjną im chodzi? czy ktoś mi może wyjaśnić...



Temat: tanie samochody z zagranicy
tanie samochody z zagranicy
Witam. Proszę o informacje o handlarzach samochodami na terenie województwa
dolnośląskiego, a bliżej dawnego wałbrzyskiego. Chciałbym prosić o konkretne
adresy, do kogo można się zwrócić, jeśli chce się sprowadzić jakieś używane
auto, najlepiej bezwypadkowe i z Niemiec. Z góry dziękuję za informacje.
Jeśli ktoś mógły, to byłbym bardzo wdzięczny za bezpośrednie do mnie maile.
Oto mój adres : piokwiat@vp.pl



Temat: Używane nie stanieją!? Kupić teraz czy za rok?
Ceny jakie mozna znaleźć w komisach w Nimczech zwykle są astronomiczne.
Prawdziwych okazji szuka się nie tam. Po pierwsze trzeba wiedzieć w jakim
regionie kraju są tanie samochody (na przykład szukanie auta w Hesji nie ma
żadnego sensu) a po drugie szukac okazji. Najłatwiej wypatrywać ich w
ogłoszeniach indywidualnych. Duże okazje pojawiają się w przypadku aut nawet
lekko stuknietych. Taki samochód w Niemczech gwałtownie traci wartość a czesto
może być naprawiony za kilkaset złotych (nie mówimy tu oczywiście o
samochodach, które wygladają jakby spadły z wieżowca, tylko powierzchniowo
uszkodzonych). Rzeczywiście przegladanie cenników aut uzywanych, takich jak
eurotax niewiele da. Trzeba albo samemu się w to wgryźć, albo skorzystać z
pośrednictwa uczciwego handlarza.



Temat: Litwa
Litwa
Podobno na Litwie można sporo taniej niż w Niemczech kupić używane samochody.
Szukam coś 10-12 letniego. Zna ktoś jakieś adresy internetowe ichniejszych
komisów? Kupował może ktoś tam autko? Opowiedzcie jak to jest naprawdę z tymi
tanimi litewskimi samochodami? Podobno w Mariampolu jest jakiś duży skład czy
komis z od 3000 do 5000 samochodów. Był ktoś z Was tam???



Temat: Domki ze sklejki - Nueva America!
liroj napisała:
> Wybierz sie do Miami i zobaczysz na co moze nie jestes przygotowany! Osobiscie
> polecam Little Haiti, prostytutki wzdluz US1 i tanie motele (ze sklejki, hehe)

Dziekuje postoje :) Miejsca te zarezerwowane sa dla ubogich Europejczykow.

> Tam wszyscy jezdza odkrytymi BMW M3, albo Merolami
>serii SEL lubo Audi TT .

Myslisz jak naiwniak. Amatorzy uzywanych samochodow zmieniaja je czesciej-mniej
na tym traca. Europejskie samochody maja najgorsza opinie. Czesc Amerykanow
kupuje je tylko dla pokazania stanu posiadania, przewaznie jezdza nimi tylko do
pracy. W weekendy przesiadaja sie do solidnych i pakownych amerykanskich aut.
Ponizej masz ranking marek samochodow. Niemieckie sa na szrym koncu w kazdej
kategorii ;)
cdn.consumerreports.org/static/0504nat0.html
ConsumerReports.org - Best & worst reliability rankings by nationality 4/05

SEDANS AND SMALL CARS
"Most of the worst sedans in our rankings came from Europe, including several
expensive luxury models such as the Audi A8, BMW 7 Series, Jaguar S-Type, and
the Mercedes-Benz E- and S-Class".

SUVs
"European brands anchored the least reliable list. Unreliable models included
the V8 BMW X5, Land Rover Range Rover, Land Rover LR3, Porsche Cayenne,
Volkswagen Touareg, and Volvo XC90"

scion-tech.com/zerothread?id=288
Scion-Tech.com: Best and Worst in Reliability - Consumer Reports

Takim zlomem nawet czarni z Haitii nie chca jezdzic ;)




Temat: Auta w Belgii - gdzie szukac przez internet ?
auto.occasion.motos-belgique.com/fr/index.asp
uzywane samochody kupowałem zwykle w belgii (lub holandii).
plusy:
komfortowo (brak tłumu polaczków grasujących w niemczech), taniej (bez TVA 25%)
w sumie DUZO taniej niż w D (wiem z autopsji).
pomagałem sobie VLAN em (gazeta z ogłoszeniami)
minus: tak jak praktyczny murzyńsko-niemiecki zna prawie każdy "byznesmen" z
obszaru przygranicznego, to ze znajomością francuskiego dużo gorzej. a ten
jezyk należałoby używac chcąć w pełni zrozumieć ofert rynku. chociaż angielski
też wystarczy.
polecam tez przygraniczną holandię.
pozdrowienia
pi autre



Temat: Będą zmiany w zasadach sprowadzania używanych aut
Nie mam nic przeciwko sprowadzaniu używanych samochodów ale w DOBRYM stanie,
a tymczasem do Polski płynie rzeka powypadkowych złomów, które czasem trudno
jeszcze nazwać samochodami. Bo Niemiec musiałby zapłacić za złomowanie, a tak
sprzeda wraka Polaczkowi i jeszcze na tym zarobi.
No cóż, weźmie się na warsztat i wyklepie a frajerzy i tak kupią bo tanio.
I znowu jesteśmy śmietnikiem Europy. Teraz złomy, za parę lat może odpady
promieniotwórcze (znając pomysłowość moich rodaków wcale by mnie to nie zdziwiło).



Temat: Ile kosztuje instalacja LPG - do Daewoo Espero?
Autko jest z 1 ręki i od znajomego, dlatego biorę je pod uwagę (nie szukam
innych). Przebieg ok. 100 tys., silnik podobno o.k. Nie mam zamiaru się nim
ścigać, dlatego też nie zależy mi na silniku innym niż 1.5. Po prostu chodzi mi
o to, jaką instalację założyć, no i w jakiej cenie. Zakładam, iż przebieg
roczny będzie min. 8 tys. km - max. ok. 15 tys. km. Nie chcę przepłacić, ale z
drugiej strony nie chcę założyć badziewia i później płacić za poprawki i
naprawy silnika. Kiedyś rozglądałem się za czym używanym z Niemiec, ale nie mam
do tego głowy. Autko ma kosztować ok. 7 tys. zł + instalacja LPG. W cenie do 10
tys. chyba trudno kupic coś w miarę pewnego i młodszego niż z 98 r. Słyszałem,
że Espero nie sprawiają większych kłopotów, no i części podobno są tanie.
Samochód ma wystarczające wyposażenie i jest dość duży. Jedyne co mnie przeraża
to spalanie benzyny - dlatego w grę wchodzi jedynie zakup + instalacja LPG



Temat: jak kupić na Zachodzie nie kradziony
Niemozliwe, w Hiszpanii samochody uzywane sa raczej drogie, wiem bo czsem
sciagam cós z Niemiec bo taniej wychodzi.
Gdzie wypatrzyles ogloszenie? Na mobile, autoscout albo czyms podobnym i
kontakt tylko przez maila?
A swoja droga opisany przez Ciebie przekret jest dosyc czesty ale wystarczy
sprawdzic w urzedzie komunikacji (Trafico) czy na furze sa jakies zastawy,
rowniez ci powiedza czy sa niezaplacone mandaty, podatek drogowy, etc.
Pozdro, bart.



Temat: Polska najmniej sympatyczny somsiad Niemcow!!!
Gość portalu: Jan napisał(a):

> Trujesz.Auto uzywane chcialbys miec tanio,w Polsce nie dostaniesz.Ceny masz w
P
> olsce nizsze,ale ile bedziesz jadl polskiej kielbasy czy kotletow w polskich
kn
> eipach??Ropa 10% tansza niz w Niemczech,piwo drozsze,wodka tez.Masz tanie
piwo
> w ogrodkach piwnych,ale ilez mozesz go wypic.Czesto nie smakuje,bez
piany.Jade
> do Niemiec z urlopu w Polsce(odwiedzin rodziny powiedzmy)to ciesze sie,ze
odpoc
> zne.Koniec gadki o interesach,o bogaczach polskich,glupocie
Niemcow,zdolnosciac
> h Polakow itd.Ile to Polacy sie nie nagadaja,jakie to mosty
wamaslili,gaszenie
> pozaru 1 litrem wody,odlewy ze stali dla NASA itd.Ja tego nie komentuje,bo
nie
> ma celu.Nie przekonasz zadnego Polaka,ze 200 km nowej autostrady w Polsce nie
o
> znacza,ze Polska ma juz lepsze autostrady niz Niemcy.I ta gatka,Niemcy u nas
ws
> zystko wykupuja,samochodow nowych brak przez Niemcow,ojej ci Niemcy,a tacy
dumn
> i i u nas kupuja!!!ZePolacy kradna w Niemczech samochod albo przemycaja
papiero
> sy?To pionki polskie, a szefowstwo to Niemcy!
> Ojej a w Niemczech kryzys,bieda..A ile zarabiasz kuzynie ze mowisz o biedzie
w
> Niemczech?1200 zl....

Wujek, a gdzie ja tu napisałem źle o niemieckiej gospodarce, kulturze i kraju.




Temat: Polska najmniej sympatyczny somsiad Niemcow!!!
Trujesz.Auto uzywane chcialbys miec tanio,w Polsce nie dostaniesz.Ceny masz w Polsce nizsze,ale ile bedziesz jadl polskiej kielbasy czy kotletow w polskich kneipach??Ropa 10% tansza niz w Niemczech,piwo drozsze,wodka tez.Masz tanie piwo w ogrodkach piwnych,ale ilez mozesz go wypic.Czesto nie smakuje,bez piany.Jade do Niemiec z urlopu w Polsce(odwiedzin rodziny powiedzmy)to ciesze sie,ze odpoczne.Koniec gadki o interesach,o bogaczach polskich,glupocie Niemcow,zdolnosciach Polakow itd.Ile to Polacy sie nie nagadaja,jakie to mosty wamaslili,gaszenie pozaru 1 litrem wody,odlewy ze stali dla NASA itd.Ja tego nie komentuje,bo nie ma celu.Nie przekonasz zadnego Polaka,ze 200 km nowej autostrady w Polsce nie oznacza,ze Polska ma juz lepsze autostrady niz Niemcy.I ta gatka,Niemcy u nas wszystko wykupuja,samochodow nowych brak przez Niemcow,ojej ci Niemcy,a tacy dumni i u nas kupuja!!!ZePolacy kradna w Niemczech samochod albo przemycaja papierosy?To pionki polskie, a szefowstwo to Niemcy!
Ojej a w Niemczech kryzys,bieda..A ile zarabiasz kuzynie ze mowisz o biedzie w Niemczech?1200 zl....



Temat: a w Rosji jezdza
Fakty są takie, że w samej Moskwie jest więcej Mercedesów niż w całych
Niemczech. Często bywam w Rosji. Moskwa jest państwem w państwie. Kontrast jest
rzeczywiście bardzo duży także w samochodach. Mało jest samochodów średniej
klasy, bo nową Ładę mozna kupić za 4.000 USD. Części i serwis do takiego
samochodu kosztują grosze. Taki samochód można sobie pozwolić wymieniać co 2
lata. Za takie pieniądze nie kupisz żadnego zachodniego samochodu nawet
najmniejszego z najniższej klasy. Nawet najtańsza Kia czy Fiat będzie droższy i
w zakupie i w eksploatacji. Jak w Polsce były produkowane Polonezy to też wielu
ludzi wolało kupić taniego Poloneza. Teraz niestety musimy kupować zachodnie
samochody bo nie mamy swojego.
Ponadto Rosjanie nie uznają samochodów o wielkości Seicento. Samochody jak
Seicento, Corsa, Yaris i tp. w Rosji są rzadko spotykane bo wolą kupić albo
Ładę albo używany zachodni, ale musi być duży: Passat, Avensis i tp.
Jeżeli kogoś stać na drogi samochód i na jego serwisowanie to kupuje sobie
wypasioną brykę. A takich w Rosji, a szczególnie w Moskwie nie brakuje. W
ubiegłym roku w salonach w Moskwie były kolejki i zapisy na nowe samochody.
Świadczy to o tym, że ludzie mają za co je kupować. W Polsce ilość
sprzedawanych nowych aut ciągle spada i napewno nie jest to spowodowane tym, że
otwarto granice i sprowadza się z zachodu używane samochody. Dzieje się tak
dlatego, że firmy kupują mniej aut bo nie mogą sobie odliczyć VATu, a ludzi
poprostu nie stać na nowe samochody.



Temat: Niemieckie prawo jazdy - polski samochod
Gość portalu: PTO napisał(a):

> Dzieki za odpowiedz. No ok, a np czy mam prawo uzywac czyis samochod,
> pozyczony, na polskiej rejestracji? Chodzi o to ze studiuje za granica i
> jestem
> tu czasowo (przynajmniej taki jest moj obecny status).

Jesli jestes tu zameldowany czasowo (np. ponad pol roku), to musisz tez miec
samochod zameldowany w Niemczech.
Inaczej dochodzenie wymagan stawianych samochodom w Niemczech (stan techniczny
i emisyjny, podatki drogowe), a takze egzekucja ewentualnych mandatow i punktow
bylaby praktycznie niemozliwa.

To, do kogo nalezy rzeczony smochod, nijak nie narusza obowiazku rejestracji.

> Chcialem sie dowiedziec
> czy musze przerejestowywac samochod bo wiaze sie to z roznymi kosztami itp.
> ktorych wolalbym uniknac. Dodatkowo samochod nie jest tylko moj wiec sam go
> nie moge przerejestrowac.

To musisz ten smochod oddac, a zorganizowac sobie jakis na miejscu. Pewnie i
tak taniej wyjdzie.

POzdr.

K.




Temat: Telewizja zainteresowala sie akcyzowym absurdem
Telewizja zainteresowala sie akcyzowym absurdem
Wiadomosc z portalu TVP (www.tvp.pl)

Akcyza winduje ceny aut

Niewykluczone, że Komisja Europejska zaskarży akcyzę, jaka obowiązuje w
Polsce na sprowadzane z krajów Unii samochody. Ceny niektórych aut używanych
biją w tej chwili rekordy. Nie zraża to jednak kupujących, których na
samochodowych giełdach nie brakuje.
Niewiele jest rzeczy, dzięki którym możemy zasłynąć w Unii. Bez wątpienia
należą do nich astronomiczne ceny samochodów. Za pięcioletnie, średniej klasy
auto trzeba zapłacić około 25 tysięcy złotych - to równowartość ponad 12
krajowych średnich pensji. Tymczasem np. Niemcy tej samej klasy wóz nie dość,
że mogą kupić taniej, to na dodatek więcej zarabiają.

Ceny samochodów w Polsce miały spaść po 1 maja. Warunkiem było zlikwidowanie
akcyzy. Ta jednak pozostała i w zależności od rocznika i pojemności samochodu
do jego wartości trzeba dopłacić od 3 do 65 proc. Zlikwidowano jedynie VAT na
samochody używane.

Jednak taka ochrona rynku nie podoba się Brukseli. Zdaniem ekonomistów, być
może już za kilka miesięcy polski rząd będzie musiał zlikwidować lub
przynajmniej zmniejszyć akcyzę.

Kilka miesięcy temu głośno mówiono o spadku cen samochodów. Te jednak
utrzymały się i niewiele wskazuje na to, by cokolwiek zmieniło się w ciągu
najbliższych miesięcy.

TVP.PL > WIADOMOŚCI > GOSPODARKA >
ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 17 maja 2004 godz. 10:53




Temat: "GP": Im droższe auto firmowe, tym wyższy podatek
Jak to robia w Niemczech
Mialem okazje posiadac samochod sluzbowy w Niemczech. Samochod by w
leasingu przez firme ale przypisany do mnie. Moj dodatkowy dochod to
nie 0,5% ale 1% miesiecznie od wartosci z umowy leasingowej plus
dodatkowo obliczano odleglosc z domu do pracy (to pokrywala tez
firma) mnozono przez 10centow i do dawano sumowano razem z warosci
pojazdu. Od tego placilem podatek. Firma tez pokrywala 2000 km na
prywatne podroze ale z jakiegos powodu od tej sumy nie placile
podatku 8wydaje mie sie ze powiniwnienem). Czesc z tych pieniedzy
dostawalem z powrotem przy rocznym rozliczeniu bo moglem wliczyc w
koszty uzyskania przychodu kazdy kilometr przejechany z domu do
pracy po 50 centow.
To wszysko fukncjonuje calkiem dobrze bo nawet mandaty przychodzily
na moje domowy adres a nie do firmy.

Nie wiem jak to firmy rozliczaja przejazdy sluzobowe jesli samochody
sa nie przypisane do konkretych osob i uzywane od czasu do czasu.
slyszalem o jakis ksiazkach pojazdu. Nie wim jak to wyglada kiedy ma
sie wlasna firme i uzywa auta ale jestem pewien ze jakies sposoby na
wyliczenie czesci prywatnej i sluzbowej sa.

Wiem, taki podatek jest bolesny ale i tak wychodzi to taniej niz
posiadanie wlasnego samochodu. Jesli zamiast samochodu sluzbowego
dosatje sie peieniadze do rozumiem placi sie od tej sumy podatek i
nie ma problemu.




Temat: Interia.pl - Polska krajem badziewiakow!
A trochę szerszego spojrzenia ? rozumek za mały ?
W Posce peferowane są samochody używane , bo ceny (wysokie ceny "średniego"
nowego auta i szybki spadek wartości po 2-4latach użytkowania) wyznaczane są
przez bogatszych sąsiadów (Niemcy , Francuzi) . Gdyby nie było bogatszych
sąsiadów , spadek cen w Polsce byłby powolny .
Oczywiście rynek jest po to , aby wszyscy na nim korzystali . Francuz nie
wyrzuca na śmietnik swojego 7-letniego Megana a Polak zamiast kupić małe ,
najtańsze , ale nieużywane auto , woli kupić za niższą cenę tego Megana .
Wszędzie jednak znajdą się ciołki , które chcą CZERWONEGO "aby coś z tym
zrobić" . Wielu z tych co kupują nowe : chcą co prawda zaszpanować nowym , ale
równocześnie oczekują , że jakiś CZERWONY zmusi sąsiada Kowalskiego , aby
odkupił po 3latach samochód o 20% taniej i strasznie ich denerwuje , że
Kowalski kupuje tyzylatka o 50% taniej .

Gdybyś trochę poczytał o motoryzacji , wiedziałbyś , że Ford zaczął "masowo"
motoryzować amerykanów , gdy cena modelu T spadła do równowartości ok.7-miu
pensji . Ten samochód był tak beznadziejnie prosty (musiał być tani!) , że
dzisiejszy maluch jest przy nim szczytem techniki .
Oczywiście na obecnym rynku światowym , lepiej pozwolić kupić Polakom bez
podatków (CZERWONI nie pozwalali i dalej nie pozwalają!) używaną 10-letnią
Toyotę Carinę niż wpychać na siłę "nowy" odpowiednik Forda T .



Temat: Produkcja aut w Polsce w 70 lat po VW!:-((((((((((
a po co nam masowy tani samochód skoro
mozemy kupic tanie, świetnie utrzymane choć uzywane VW, BMW, Renault czy inne
fury z Niemiec, Holandii albo Szwajcarii?

Po co mamy się kopać z koniem? Nie mamy miliardów euro do opracowania i
wyprodukowania własnego samochodu. Opracowanie 1 nowego modelu samochodu to
koszt rzedu 1mld euro. A przecież ktoś musiałby go kupić i nakłady musiałyby
się zwrócić.

Bo jesli mamy opracowac samochód i zacząc go produkowac tylko po to, aby leczyć
swoje kompleksy to moze taniej i z lepszym skutkiem brac prozak albo inne cudo
hamerykanskiego przemysłu farmaceutycznego? buehee



Temat: Miasto oceniało Mercedesa i Scanię
ość portalu: menelique napisał(a):

> No coz. To jest typowo zasciankowe myslenie. Po co 100 % niskopodlogowy,
> przeciez to burzujsko. Byle taniej, a najlepiej kupic o razu uzywany zlomik z
> Niemiec.

Dokladnie tak jest a autobusow uzywanych z Niemiec przybywa po kilka sztuk na
miesiac.Nasze spolki komunikacyjne mysla nastepujaco :kupiny symboliczna ilosc w
miare nowoczesnych nowych autobusow , po to zeby bylo widac ze niby cos sie
zmienia , ale wiekszosc starego taboru zastapimy 10 i 15 letnimi Manami z
Niemiec w cenie dobrego samochodu osobowego.Tyle ze niemieckie wersje autobusow
nie nadaja sie do Bialegostoku z powodu zbyt malej ilosci dzwi , oraz
otwieranych okien.




Temat: Astra classic - co o niej sądzicie?
Po pierwsze samochod ma juz 170 tys przebiegu a na Astre to juz duzo. ponadto
ma silnik 1.4 60KM a to straszny wol i rzadko kto chce taki kupic. Pali wcale
niemalo a osiagi fatalne. Zreszta tylko w Polsce takie kupowali, na Zachodzie
omijaja 1.4.
Z opisu dochodze do wniosku ze taki dobry to nie jest samochod.

I ostatnia najwazniejsza rzecz: Allegro nie nie jest dobrym miejscem na
sprzedaz samochodu, duzo tam zlomu, malo kto sie interesuje tym.

Ja uwazam ze Astra 99 jest dobra propozycja tylko cena ok 18 tys jest za
wysoka. A z Niemiec sprowadza sie duzo Opli Astra tylko ze wiele jestnaprawde
kiespkich bo tam nie kupisz tanio naprawde odbrego samochodu. Niemcy tez kupuja
uzywane. Oczywiscie zdarzaja sie wyjatki....



Temat: Co oznacza import 500 tys. używanych aut w pięć...
jasne stary popieram Cię w całej rozciągłości, ci ludzie naprawde nie czują
blusa, co się w tym kraju dzieje. być może wydaje im sie ze uczciwy Polak
powinien kupić sobie od razu nówkę pandę, skodzinę albo coś większego,
wpieprzyć się w kredyt na 8 lat i wegetować jak bydlę!!
po prostu jeszcze jakiś czas nie będzie nas stać na te wszelkie cuda i
posiłkować się będziemy takimi oto maszynami z nrd
sam właśnie kupiłem sobie audi w cenie <10tys. i nie czuję się winny wogle że
krzywdzę nasz przemysł motoryzacyjny:) jest to moja 1-sza furka i nie widzę
powodów, dla których na start dorosłego życia miałbym blokować się czynnikami
wymienionymi wcześniej!!!!
ludzie już wcześniej kupowali przecież używane samochody, teraz są one po
prostu szczególnie tanie i dostępne, popyt jest ogromny bo i ludzie sa
wygłodniali,nie chcą się kisić w poldkach, dzikach i innych wynalazkach dlatego
tylko że to niemile widziane przez dilerów
Ludzie!! do cholery!! kiedy się wzbogacimy to pewnie przesiadziemy się do
lepszych, nowszych samochodów, i to jest rolą Rządu, a nie wymyślanie jakby tu
utrudnić kupienie używanego trupa z Niemiec!!
pzdr



Temat: ostatnia nadzieja Renooo
jak widac polskie stereotypy o daci sa tylko polskie bo gdzie indzej i to w
bogatszych krajach ludzie potrafia myslec i liczyc.... w niemczech w tym roku
wzrost sprzedaży logana to jakies 90% w stosunku do roku ubieglego.
a dlaczego reno chce aby 1/3 produkcji byla loganem - bo zamierza sprzedawac
samochody nei tylko dla garstki europejczykow ale dla ludzi na wiekszej czesci
swiata - a do tego potrzebny jest tani, solidny, prosty w montażu i utrzymaniu
samochod...
wiec zamiast pakowac 30.000 w uzywany samochod a potem zastanawiac sie jak
skasowac inspekcje serwisowe, gdzie znalezc tansze zamienniki, lub taniszego
pana henia - lepiej kupic, tak sadze auto ktore po pierwsze pierwsze 5-6 lat nie
powoduje uszczuplania budzetu poza 300-400 zl rocznej wizyty przegladowej a co
najwazniejsze ma sie swiety spokoj i samochod mozna traktowac jak np pralke
robisz w niej pranie i nie myslisz o niej wiecej...




Temat: Czipujący silniki to egoistyczni debile
Gość portalu: Woj napisał(a):

> Moze jeszcze powiesz ze zaczipowanych debili powinno sie stawiac na rowno z
> jawnymi oszustami sprowadzajacymi zlom z zachodu, ktory tu jest klepany na
> sztuke i wystawiany na gieldach jako "prawie nowka", ktora zostawia 4 slady i
> podczas wypadku rozpada sie jak domek z kart!

Małe sprostowanie: dzieje się tak dlatego, że importem samochodów używanych
zajmują się handlarze z wieloletnim "doświadczeniem" w dawaniu w łapę każdemu
zdeprawowanemu przez durne przepisy urzędasowi i celnikowi w tym chorym kraju.
Mam takiego znajomego i widziałem go kiedyś w akcji (sprowadzałem sobie
Peugeota 205 kiedyś w czasach uczciwej akcyzy 1,5%) na granicy czesko-polskiej,
gdzie go podwiozłem. Przysłowiowy "krzyż" (czyli banknot 100 zł) wsuwany
celnikowi do kieszeni to dla niego normalka. Facet zawsze kpi: eee, co ty, taką
brykę to ja bym ci dwa razy taniej znalazł. Nie dziwię mu się. Gdybym tylko
olał zasady i nie miał sumienia, kupowałbym w Niemczech auta powyżej 200.000 km
przebiegu, bo są tanie jak barszcz i przekręcał o 100.000 do tyłu. To
najprostsza możliwość i 70% starych handlarzy na tym się dorobiło fortun.
Śmieszne jest, że im dalej na wschód (sprzedawał też Rosjanom) auto ma coraz
mniej kilometrów.

Ale oczywiście, gdyby przepisy były normalne - każdy kupiłby sobie używaną
bryczkę z Zachodu i olał polskich dealerów i cały ten motoryzacyjny światek
bubli, produkujących plastikowe samochody.

Szczęśliwy Posiadacz Złomu - 10-letniego Golfa III GTI.




Temat: Hondy z Chin dla Europy
Volkswagen z Chin
Wiem cos na ten temat. Czesci sa jakby forma byla kilka razy za dlugo uzywana
niz powinna. Samochod dostaje "specjalnych ksztaltow". Lampy traca lustro w
wyniku korozji lub odpadania (reflektory sa plastikowe a nie jak w niemieckich
metalowe polerowane) a jesli nie to ciemnienja dosc szybko. Nikomu tez nie
polecam tanich czesci do Volkswagenow z Chin. No moze poza emblematami. Lepiej
wydac dwa razy wiecej i kupic niemieckie.

DSlaczego tak jest? No bo nie ma mozliwosci pelnej kontroli jakosci zgodnej z
kapitalistycznymi metodami w kraju gdzie takowa sie nie liczy i kazde dziadostwo
bedzie uzywane przez biedote - tzw. daleko posuniety "socjalizm"

Zgadzam sie w calosci z mentalnoscia. W dodatku wspiera sie rynek pracy
otwierajac mozliwosci ktorych ustroj nie potrafi wyworzyc. To cos jak pomaganie
w utrzymaniu socjalizmu/komunizmu a nie gospodarki rynkowej. Nietety dla
inwestorow w tania sile robocza to jest wlasnie gospodarki rynkowej.



Temat: IMPORT SAMOCHODÓW UŻYWANYCH - 1 MAJA 2004
> Więc takie podniecanie się nie ma sensu. Tanio ewentualnie będzie można
> przywieżć ( nie bite) coś co ma co najmniej 10 lat.
jeśli nie będzie trzeba płacić akcyzy i vatu to nawet 3-5 letnie auta będzie
się opłacało sprowadzać w całości (chyba że euro będzie dalej szło w górę).
gdyby jakimś cudem nic się pod tym względem nie zmieniło to rzeczywiście
zostałyby nam rozbitki. zresztą to, że za kilkunastoletnie samochody trzeba u
nas zapłacić 4-5 razy tyle co w niemczech nie jest chyba twoim zdaniem powodem
do radości? bardziej mnie martwi, że wszystkie artykuły na temat importu
używanych są w tonie: "zaleje nas fala złomu, niech rząd zrobi coś żeby nas
ratować!". wypisywanie takich bzdur ma przekonać opinię publiczną, lub stworzyć
wrażenie, że ona taka jest. tymczasem w komentarzach do każdego artykułu widać,
że 90% pragnie utonąć w tym "złomie" bo to dla nich szansa na kilka lat młodszy
samochód.
pozdrawiam mając nadzieję, że tym razem naszej władzy nie uda się uszczęśliwić
narodu kolejnymi ograniczeniami



Temat: Serwisy ogłoszeniowe z autami z USA - ktoś zna?
Serwisy ogłoszeniowe z autami z USA - ktoś zna?
Skoro w DE BMW 325i nowe kosztuje w salonie około 120 000 PLN, w Polszy około
175 000 PLN, a w USA około 90 000 PLN to może warto sprowadzić używane z USA?

Jednak wszedłem na stronę Edunds.com i tam jest link do wyszukiwarki
ogłoszeń. Ceny są dość wysokie, o ile na autoscout24.de bez problemu można
znaleźć 330Ci około 4-5 letnie w cenie około 15 000 EUR, o tyle na stronie
amerykńskiej jest to wydatek około o około 10-20 % wyższy. Dodatkowo kontener
1000 USD (może się uda kogoś namówić i podzielić koszt - wchodzi 3 samochody)
no i bilet nawet w promocji zimowej BA to będzie ze 2500-3000 PLN + noc lub
dwie w hotelu to też z 1000 PLN.

Zna ktoś strony z ogłoszeniami amerykańskimi tych samochodów ale z korzystymi
cenami? Skoro amerykaniec kupuje samochód nowy o 30% taniej niż Niemiec to
chyba powienien go też taniej sprzedać ???



Temat: Niemcy szturmują polskie autosalony
Szturmuja polskie salony, bo jest o 20 procent taniej? A co na to państwo
niemieckie? Gdzie akcyza, która zasiliłaby niemiecki budżet i wyrównała tę
karygodną różnicę cen! )) Polscy urzędnicy stosują takie środki od wielu lat
skutecznie niwelując różnicę cen samochodów używanych pomiędzy Zachodem i
Polską. A Niemcy nie potrafią?
Czy może raczej nie mogą tak obrzydliwie łupić obywateli, gdyż nie mieliby co
szukać w polityce ....



Temat: Japońskie samochody na taxi
Sam byłem ciekaw. Po prostu zapytałem taksiarza. Według niego, kwestią
decydującą jest to, że w Polsce dominują wśród większych (i raczej starszych)
samochodów konstrukcje niemieckie. Dlatego łatwo jest o używane (tanie) części
ze szrotu. Duże japsy (zwłaszcza stare modele) są mniej popularne, więc o tanie
części ze szrotu trudniej. I tyle...

Pzdr
Niknejm



Temat: laweciarze
laweciarze
Staram sie zrozumiec gorycz laweciarzy ale zdrowy rozsadek przemawia za decyzja
rzadu.Podam jeden przyklad z wczoraj(wypadek gdzies kolo Elblaga samochod
rozlecial sie na kawalki),bo zlozony z dwoch lub wiecej.Dziekuje za
takie"uslugi warsztatow blacharskich".Czy ktory tych iporterow lub blachazry
pomyslal o tym?Jestem ciekaw czy po remoncie kazdy samochod przechodzi badanie
tech.np jak:w niemczech.Sam nieraz bylem swiadkiem co bylo kupowane -tanio-
tylko na handel bo w EU podlegalo kasacji,tzn.na czesci ale nigdy do remontu.
Jak stare powiedzenie mowi Polak potrafi. Laweciarze przecierz nik wam nie
zabrania sprowadzac uzywanych samochodow.



Temat: kupno auta, gdzie i czy warto jednak poza Auckland
Nie sadze aby warto bylo jezdzic po obu wyspach w poszukiwaniu auta, strata
czasu i pieniedzy moim zdaniem . Samochodow w NZ jest skolko udogno i sa tanie,
z pewnoscia w Auckland znajdziesz cos co Ci bedzie odpowiadalo. Obecny kryzys
sprawia, ze cene sa przystepne. Ja polecalabym japonska marke taka jak Nissan,
Toyota czy nawet Honda jest ich duzo na rynku i maja dobry serwis. Nie
polecalabym samochodow niemieckich typu BMW bo sa drogie i jak sie cos popsuje
to trzeba placic, marki brytyjskie rowniez maja niezbyt dobra opinie. Ja swoj
caly pobyt w NZ przejezdzilam uzywanym Nissanem Primera, przez prawie 6 lat nie
bylo z nim najmniejszych problemow.
Moze jest to wystrzalowy samochod ale mozna na nim polegac.




Temat: OPEL OMEGA 2.2i
Dopowiem,ze Omega klasyfikowana jest z BMW 5 , Mercedes E i Volvo 700 i Audi 6 jako samochow tzw.obere mittelklasse czyli wyzsza srednia.Omega jest najtansza a po roku tansza niz Passat,ktory jako nowy kosztowal mniej od Omegi.Omega jest w Niemczech uwazana za samochod dla tych,ktorym szkoda wydac pieniadze na inne drozsze marki z tej grupy klasowej,prestiz auta nie ma znaczenia a tez maja kawal wygodnego,duzego rodzinnego auta z bogatym wyposazeniem w srodku.Taki Mercedes dla biednych.Dla takich jak ja.Uzywanego taniej kupisz ale i taniej sprzedasz.Jak masz pecha to doplacisz do czesci.



Temat: Mercedes W123- beczka. Warto?
Wyjatkowo trwaly samochod ( tzw nie do zajechania) zreszta wystarczyc popatrzec
na niektore egzemplaze ktore swietnie sie trzymaja pomimo tego iz zaprzestano
ich produkcji w polowie lat 80 ( ubieglego tysiaclecia (he he dobre co !!)
Jezeli trafisz na dobry egzemplaz to masz spokoj na wiele lat.
Niestety kupno uzywanego samochodu w polsce niesie za soba pewne ryzyko (
dotyczy to zreszta wszystkich rocznikow i marek) wyjasniac nie bede bo chyba
nie ma potrzeby, wiadomo nigdy nie mozna byc pewnym historii auta, chociaz w
wypadku w 123 jest jeszcze o tyle dobrze, ze czesci sa powszechnie dostepne, i
tanie. ( Mojemu koledze udalo sie kupic cos takiego od 60 letniego dziadka w
niemczech, auto o przebiegu okolo 50 000 tys km( pierwszy wlasciciel) to byla
dopiero igla) Kolega jezdzi juz chyba z 5 rok i nawet nie mysli o zmianie choc
go na to stac)Warto rowniez dodac ze komfort jazdy "beczka jest nawet w
porownaniu z dzisiajszymi autami wysoki.
pzd



Temat: żółci ludzie wykonczyli juz GM i Forda, teraz czas
izyda12 napisała:

> tanie samochody japonskie sa tak samo nijakie jak tanie samomochody
> europejskie;

To porownaj sobie wnetrze clio czy polo z yarisem a zobaczysz roznice.
ja tez bym chcial nowego mustanga lub vetę ale ta druga dla mnie
> za droga a mustangow nie sprzedaja w polsce;

To sobie kup w niemczech jaki to problem?

natomiast za cholere nie chcialbym

> jezdzic vw albo mercedesem C czy bmw 5 bo w polsce to straszny obciach;

No jak uzywasz takich argumentow to sie nie ma co dziwic.
Jestes produktem mody ktora wymyslaja/promuja ci ktorych nie stac na golfa
mercedesa czy bmw 5 wiec dorobili sobie ideologie.
Tez bedziesz konsumowal gowno jesli stanie sie mode a obciachowe to co lubisz
jesc teraz?Njabardziej zal mi ludzi ktorzy nie maja swojego zdania i zyja
tak zeby nie wykraczac po za to co ogolnie przyjete jest przez obciachowe
lub nie .
Ludzie na poziomie sami decyduja co jest dla nich wartosciowe a co
obciachowe a szara reszta tylko stara sie to bezmyslnie nasladowac.
W calej europie posiadanie mercedesa czy BMW jest nobilitacja i czeto
marzeniem a w Polsce to obciach. Zenada zwlaszcza ze to nasz kraj uwazany
jest za zadupie europy.




Temat: Gielda w Lux
Hej,

Sluchaj, ja sie nie wkurzam - noe moze wczoraj troche bylem po tym jak Polska
plame dala - ale bez przesady. Szefem wcale nie jestem - dobre co nie? Ja tylko
zalozylem, a "szefuja" tu inni, a glownie sami forumowicze.

Co do gieldy. Na serio, nikt o cyzms takim tu nie slyszal. Moze "w okolicy",
ale tak naprawde o tym tez nie slyszano, mimo ze pare osob chcialo sobie kupic
uzywane samochody itp... Oczywiscie w Belgii, Francji czy Niemczech moze cos
takiego byc - gdzie nie wiadomo, duzo jezdzimy tu po okolicy i jakos nigdy na
cos takiego nie trafilismy.

Co moge ci polecic, poszukaj na autoscout.lu/de/be/fr To jedyne chyba znane
zrodlo na kupno czegos via internet. Sa takze "Occasions" jak mowilem,
ale "okazja" to chyba nasze skojarzenie z Polskim jezykiem, nic wiecej. Jesli
moge sluzyc dodatkowa rada, przyjedz i sam popatrz jak to wyglada, a wyglada
roznie.

Zeby nie bylo ze naprawde nie chce ci pomoc to podam ci linka do calkiem duzego
salonu sprzedazy uzywanych. Sa to glownie auta 3-4 letnie, bo tak tu sie je
mniej wiecej zmienia. Starszych nie oplaca sie trzymac, ale sa wyjatki :) Aha,
z gosciem mozna sie potargowac, bo sporo tego to auta po urzednikach
instutucji, a ci kupujaz ze znizkami sprzedaja takze duzo taniej niz
z "normalnego" rynku - i tu mozna sie targowac, ale trzeba wiedziec co i
jak :)))

www.autopolis.lu/occ_vue.php
Jak masz jakies jeszcze pytania, to zapraszam. Powiem co wiem :)




Temat: Następny mądry inaczej.
> Czy naprawdę wszyscy musimy jeździć autami zakupionymi w salonach w Polsce???

no pewnie! bo przeciez, tu cytuje:
"Te 800 tys. sprowadzonych aut to siedmioletnia produkcja takiej fabryki jak
nasza. "

wiedziales o tym? Na zeraniu tez robia lexusy!

To stek modofoko bzdur. Rozumiem, ze przegiecie ze sprowadzaniem jest niezdrowe
dla rynku ale rynek sam sobie z tym poradzi. A sprzedawanie w polskich salonach
samochodow po cenach zaleznych od euro tylko wtedy, gdy euro rosnie to juz
zlodziejstwo. Dilerom sie wydawalo, ze moga siedziec na tlustych dupach i
obslugiwac klientow na poziomie bab z ZUSu. A to juz qrwa nie te czasy. Troche
sie trzba postarac. W niemczech przy kazdej dilerni stoi masa samochodow
uzywanych - wszelakich firm. Biora na wymiane, kombinuja, zajmuja sie klientem.
A u nas?

Moze przypomne, jak przymiezalismy sie do zakupu 307cc. Pan podal cene, ktora
jednak mogla wzrosnac, gdyby wzrosl kurs euro. Odwrotnie juz nie dzialalo.
Trzeba bylo podpisac cyrograf, wplacic zaliczke i czekac TRZY MIESIACE!! I to ma
byc staranie sie o klienta??

A teraz wszyscy dilerzy sie dziwia, bo sprzedaz stoi. Pewnie, ze stoi, skoro za
granica szybciej i taniej kupuje sie nawet nowe auta.



Temat: Mamy 7-proc. wzrost PKB!
Jak sie ma słabą złotówkę to rośnie eksport. Tylko dziura budżetowa się nie
chce domknąć przez to. Powiedzcie mi czego się w tej chwili nie opłaca
eksportować? Do tego dochodzi import samochodów używanych więc pieniądz się
kręci. Niemcy bronią się przed polską siłą roboczą - tracą podwójnie. Bo nie
dosyć, że ich produkty są drogie (izolacja przed taniąsiłą roboczą) to jeszcze
konsumenci przyjeżdżają do Polski na zakupy. Im słabsza złotówka ty większy
eksport. Nie na darmo przebąkuje się coś o przyspieszonym wprowadzeniu euro bo
zachód się boi tanich produktów z Polski. Gdyby nie schładzanie gospodarki
przez szanownego Balcerowicza, Polska rozwijałaby się jak burza.



Temat: Kto jeszcze chce unijnej manny
Gość portalu: rado napisał(a):

> Gość portalu: +++IGNORANT napisał(a):
>
>
> > Sprzedaż nowych aut w UE spadła w styczniu o 7% w porównaniu ze styczniem
> > 2002 r. Na pewno zalewają ich tanie, używane auta z Polski.
>
> nie wiem czy zarujesz czy co? w polsce samochody biora sie wlasnie z ue.
> >
> > W Niemczech wzrosła liczba bezrobotnych: o 400 000 - do 4,63 mln.
> > Ossis 19,5%,
> > Wessis 8,8%.
>
> w polsce mamy lepsze procenty.
>
> > Deutsche Bank itd....
>
> wykazales slabosc niemieckiej gospodarki. podaj jeszcze ile wynosi tam pkb,
> eksport i warosc produkcji sprzedanej. pozdrawiam rado

Sława!

Do ostatniego: właściwa odpowiedź: CORAZ MNIEJ!



Temat: Tylko ze szwedzkim prawem jazdy do Polski?
Dcio, w czasach kiedy znajoma wyrabiala sobie
szwedzki paszport, zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego
bylo konieczne!
Inaczej nie dostalaby paszportu, a jej na nim bardzo zalezalo,
bo chciala podrozowac bez wiz.

W tym samym czasie znajoma z Francji dostala obywatelstwo francuskie
automatycznie w momencie slubu z Francuzem!
Uzywala francuskiego paszportu jadac samochodem przez Niemcy,
a na granicy z Polska wyciagala z torebki polski paszport konsularny
aby nie musiec robic wymiany obowiazkowej!

Bolski, w Polsce wszyscy ktorzy mieli wymrzec, to juz wymarli,
wiec zadnego "wypadku" nie bedzie!
A paszport sobie wyrobie, obiecuje Ci, tylko musze sie najpierw
zrobic na blondynke, zeby lepiej wygladac na policyjnym zdjeciu ...

Widze, ze cena odzyskania obywatelstwa jest taka sama jak kiedys
jego zrzeczenia!
Choc w czasach kiedy ja sie zrzekalam razem z moim dzieckiem,
bylo duzo taniej.
A wlasciwie po co sie starac o odzyskanie polskiego obywatelstwa
skoro ze szwedzkim paszportem mozna dziedziczyc
czy mieszkac w Polsce?

Autor: Gość: bolski

PS. Mozna starac sie o odzyskanie obywatelstwa polskiego. Ja wlasnie
na to czekam od 2 lat. Dokumenty o to skladalem w konsulacie Polski
w Szyokholmie. Oplata jest wysoka, ponad 3000 SEK.




Temat: Samochodowe dziwactwa.
Wiara w firme to grunt
eee_makumba napisał:

> Posiadacz osobowego Mercedesa - nawet gdy doraznie "musi" korzystac z
> polciezarowki

Pickup Mercedes?

> tej Firmy - czuje sie natychmiast "w domu" - bo i tam przelacznik
> wycieraczek, czy wlacznik swiatel jest "na swoim miejscu" i hamulec reczny -
> tez jest tam gdzie powinien w samochodach z manualna skrzynia biegow - do
> obslugi PRAWA REKA!.

Musze troszke naruszyc Twoja wiare w firme Daimler Chrysler. W latach
dziewiedziesiatych Mercedes usilowal w ciezarowkach forsowac polozenie zaworu
hamulca recznego na lewej krawedzi deski rozdzielczej - wkomponowany w uchwyt
do wsiadania do szoferki.

Rozwiazanie ergonomicznie do tylka (podczas manewrowania machanie obiema
rekami, kiedy czasem w terenie trzeba ciagle trzymac kierownice), wiec AFIK sie
nie przyjelo :-)

> Jak posiadacz Mercedesa (limuzyna i pochodne) chce "oszczedzac" na mocy
> silnika, zuzyciu paliwa i uzywac "taniego" rozwiazania manualnej skrzyni
> biegow - niech kupi: TICO lub Fiata Panda! - tam sa "luksusowe" rozwiazania

W takim razie blisko polowa kupcow Mercedesa w Niemczech (a jest ich calkiem
duzo) mialaby kupic Tico? Ejze!

A jesli kupuja reczna z przyczyn innych, niz oszczednosciowe?

Pozdr.

K.




Temat: Jak naliczana jest AKCYZA?
Homologacja to moim zdaniem nic innego niz niemiecki Betriebserlaubnis.Tzn
zezwolenie na uzywanie samochodu.Jest wpisane w Briefie jak sie otowrzy po
prawej stroenie.Nowy wlasciciel w briefie zostaje wpisany tylko w wypadku
zarejestrowania pojazdu w niemczech.Poniewaz Polak tego nie moze wiec zadnego
wpisu nie moze byc.Jak sie kupi z rak prywatynych ma sie umowe kupno-
sprzedasz a jak u firmy ma sie rachunek.To wszstko.Wartosc ma byc naliczana
na podstawie Schwacke listy.A ta obowiazuje w niemchech i o ile wiem takze w
polsce.Musi tak byc bo inaczej bylyby znowu spory ile sie zaplacilo.
Wiadomo ze mozna niszsza cene na umowie dostzac niz sie faktycznie
zaplacilo.Ale to nie jest zle przcierz.Tu musiscie wiedziec ze np.Auta
ktore sie zle sprzedaja ( Lancia ,Alfa,duze citroeny)mozna taniej kupic niz
stoi na liscie Schwacke.Przyklad dala wam joasia z jej lancia.Wiec tu
moglaby byc strata.Inaczej sprawa wyglada z autami ktore sie dobrze
sprzedaja.Na liscie Schweacke stoi np cena 6000 euro ale za te cene sie
tego auta nigdy nie kupi.Tak np jest z golfem .Wiec tu by sie zyskalo.



Temat: Kto jeszcze chce unijnej manny
Gość portalu: +++IGNORANT napisał(a):

> Sprzedaż nowych aut w UE spadła w styczniu o 7% w porównaniu ze styczniem
> 2002 r. Na pewno zalewają ich tanie, używane auta z Polski.

nie wiem czy zarujesz czy co? w polsce samochody biora sie wlasnie z ue.
>
> W Niemczech wzrosła liczba bezrobotnych: o 400 000 - do 4,63 mln.
> Ossis 19,5%,
> Wessis 8,8%.

w polsce mamy lepsze procenty.

> Deutsche Bank itd....

wykazales slabosc niemieckiej gospodarki. podaj jeszcze ile wynosi tam pkb,
eksport i warosc produkcji sprzedanej. pozdrawiam rado



Temat: Czy podrożeją nowe samochody?
Typowy artykuł pisany na "zamówienie" (tu: dystrybutorów samochodów) pod
roboczym tytułem "kupujcie jak najszybciej, bo inaczej to zobaczycie".
W samej Unii różnice cen samochodów są znacznie większe niż teraz między Polską
a np. Niemcami i jakoś to się utrzymuje. Biorąc pod uwagę ogólne zaufanie
Niemców do Polski i Polaków trudno mi uwierzyć, że gremialnie rzucą się do
polskich salonów motoryzacyjnych, żeby kupić trochę taniej (zależy zresztą co)
ale z ryzykiem niepewnego serwisu zerowego, instrukcją obsługi po polsku itd.
W tej chwili praktycznie każdy model samochodu sprzedawanego w Polsce można
kupić taniej w jakimś kraju Unii, zależnie od lokalnej polityki cenowej
koncernu.
Jeżeli zatem dystrybutorzy podniosą ceny samochodów w Polsce to prędzej Polacy
wyjadą kupować za granicą samochody nowe albo mało używane - w salonie
firmowym, z gwarancją i bez cła na polskiej granicy.
I takiego właśnie scenariusza obawiają się lokalni dystrybutorzy - stąd
alarmistyczne artykuły pisane przez usłużnych dziennikarzy.
Pozdrowienia na Nowy Rok



Temat: Zadziwiajaco duzo wlascicieli Loganow
mialem 10 tysakow gotowki - sprzedalem z wielka ulga swoje punto - rok wczesniej
sprowadzone z niemiec nawet nie chce wyliczac ile kasy i nerowo mnie ono
kosztowalo - ale na gieldze sprzedalem je w 2 godziny duze zainteresowanie bo
wady auta byly nie do odkrycia na pierwszy czy nawet drugi rzut okiem... A auto
bardzo dobrze utrzymane wizualnie bogato wyposarzone maly przebieg itp...
reszte czyli jakies 20 tysi na 3 lata raty..
splacam je bez wiekszego zylowania portfela domowego. A samochod jak narazie
sprawdza sie dobrze caly koszt to 315 zl jakie wydalem na przeglad po 15.000 n
razie jaki zostawilem w serwisie. Spalanie umiarkowane, ubezpieczenie tanie.
Dlaczego kupilem nowego logana - bo chcialem sprobowac nowego samochodu - to
duza frajda miec cos nowego nie uzywanego, bo mialem bardzo zle wspomnienai z
poprzednim uzywanym autem. A dlaczego logan ? tu nie bylo wielkich sentymentow
jak sie ma 30 pare tysiecy z tego w gotowce 10 to wybor nie jest duzy - chodzilo
o tani w ekspoatacj i nizawodny (3lata gwarancji tanie przeglady, sprawdzony
dobry silnik) samochod. Ktorym mozna przewiesc rodzine wozek dzecka wanienke do
kompieli i mase bagarzu - sporo jezdzimy po Polsce.
Oczywiscie kazdy moze powiedzec ze przeciez moglem wybrac auto x czy y ale my
wybralismy logana - taka szczypta ekstrawagancji polaczona ze zdrowym rozsadkiem
- na drozszy nowy samochod mnie nie stac (zarabiam jakies 2000 netto), nie stac
mnie takze na ryzyko kupna uzywanego auta -a nie chce sie bawic miesiacam w szukanie




Temat: ZŁOMOWISKO POLSKA
Oburzenie przed sprowadzaniem samochodow jest niczym nie uzasadnione
Pare uwag:

1. Stary nie znaczy zły - to glupi stereotyp
2. Nowy samochod po wypadku tez moze byc zlomem wiec rocznik nie ma znaczenia -
liczy sie STAN TECHNICZNY
3. Jestesmy biedni wiec czasem wybor jest tani albo zaden
4. W Niemczech tez jeszcza samochody 20 letnie i dopoki maja TUV moge jezdzic-
dlaczego wychodzimy przed szerg? W czym my jestesmy lepsi od Niemiec ze tam
moze jezdzic 20 letni Golf z TUV'em a u nas ma takiego prawa nie miec?
5. Moze nalezalo by zaczac od tego zeby zbudowac drogi, zagospodarowac tereny
zmienic prawo tak zeby firmy dzialaly i traktowaly klientow tak jak w
Niemczech, zeby ubezpieczeni atak dzialaly itp.

toczy sie durna dyskusja sprowadzac czy nie sprowadzac uzywanych a sytuacja
wyglada tak ze uzyje metafory:

"caly okret sie rozpada, rdzewieje kadlub, woda leci do srodka, ster nie dziala
a zaloga sie zastanawia czy kazdy powienin miec w kajucie nowy telewizor czy
uzywany - czesc czlonkow zalogi twierdzi ze uzywany TV nie bo to zagrozi
bezpieczenstwu statku" - polska paranoja



Temat: czy rzeczywiście potanieją?
Prawdopodobnie używane auta potanieją w Polsce po naszym wejści do Unii, bo:
1.nie będzie cła, bedzie więc można sprowadzić samochod kilkuletni z Niemiec,
Austrii czy Belgii taniej i raczej w lepszym stanie technicznym niż te
eksploatowane na polskich drogach
2.Producenci samochodów już maja problemy ze zbytem, jest duza konkurencja na
rynku, więc aby nakręcić koniunkturę za parę lat popularne auta będzie się
sprzedawało w hipermarketach, co jak twierdzą fachowcy obniży ich cene o 20 a
nawet 25% (firmy będą miały zbyt, ludzie zatrudnienie, a klient tańszy
samochód), więc siłą rzeczy będą musiały potanieć też pojazdy używane, tak jak
w ostatnich kilku latach potaniały komórki. Konkurencja robi swoje.



Temat: Rent a car... w Warszawie
Trzeba uwazac, zeby placac gotowka nie placic potem drugi raz karta
kredytowa. Numery kart sa czesto sprzedawane mafii ukrainskiej, a co z
tego wyniknie, to bog jedynie litosciwy moze wiedziec.

Parkowanie samochodu w miescie to juz zupelnie inna para kaloszy. W
centrum Warszawy panuje zupelny chaos - prywatna firma Wapark
(zwyczajny przekret) robi w ciula ludzi od lat. Jak nie chcesz placic, to nikt
nie zdejmie "kajdanek" z kola samochodu (a propos obecnie uzywa sie
slowa auto). Kradzieze samochodow, tudziez wlamania to jedna ze
specjalnosci Polakow. Znani sa z tego w Europie jak Wlosi ze spaghetti
lub Niemcy z braku ograniczenia predkosci na autobahnach. Poniewaz
nikt, poza Sixt-Budget w RFN (tylko tanie Ople), nie pozwala na wjazd
swoich samochodow do tego bastionu demokracji, rodzime firmy jebia
frajerow po kieszeni ile wlezie. Przyklad: oferta specjalna u Hertza na
wypozyczenie Renault Clio z silniliem 1.1 litra to 1.400 PLN + 24% VAT.
Ubezpieczenie extra!

Milych wakacji, hehe ...



Temat: Pół miliona używanych aut od wejścia do UE
Proponuję zlikwidowac wogóle samochody nowe. Kupujmy tylko garażowane używane 10
letnie. Wszystkim będzie lepiej. Jak już nie będzie 10 latków w Niemczech to
będziemy kupowali je w Belgi. Jak i tam zabraknie to w Holandii, itd. itd. To
jest rozwiązanie. Po co nam nówki. Niech nowymi jeżdżą inni jak są głupi. My ja
zwykle jestesmy mądrzejsi. Nie wydamy zbyt wiele. Jak nam się coś uszkodzi, co
wątpliwe, to tanio pozyskamy części z samochodu sąsiada. On weźmie od drugiego
itd, itd. Wreszcie ktoś mądry przemówił. Park nam się trochę zestarzeje, ale co
tam. Przecież 10 letni VW jest już dobrze dotarty. Nic w nim się nie zepsuje.
Pojeździmy parę latek i na złom, no bo przecież na wschód nie wyślemy. Tam
głupole wymyslili jakieś bariery, EURO 2 lub coś innego. Świat oszalał. Dobrze,
że w Polsce mamy mądrych ludzi. Wiedzą jak kraj powinien się rozwijać.
Proponuję nie kupowac nowych towarów. Po co. Idiota będzie tylko kasę wydawał.
Pozyskamy lekko używane z zachodu.



Temat: Co chcecie od Loganów i innych Skodzin
OOO nie zgodzę się :) ze wszystkim w 100% :)
Nasi studenci też nie są aż tacy biedni - podjedź pod pierwszą lepszą uczelnię,
która prowadzi zajęcia w weekendy (zaoczni - mało kto jest bez samochodu) -
zresztą ceny aut i u nas nie są już tak zaporowe - jeśli używane (stare co
prawda ale jeżdżące) jeździdło można kupić za równowartość nowego wypasionego
markowego roweru :).

Forum auto-moto - jest forum użytkowników aut. A nie ich konstuktorów czy
oblatywaczy fabrycznych :).

Nie mówię o Niemcach i ich zazdrości co do Polaków bo jak znam nasz naród też
by wielu z naszych współobywateli szlag trafił jak jego sąsiad z Jugosławi czy
innej Rumunii śmigał lepszą furą niż rodowity Polak z dziada pradziada :), ale
też byłem w różnych krajach w całej Europie - i widziałem Belgów, Greków,
Holendrów, Szwedów, Angoli śmigających unosami, sejami, czy innymi cliówkami -
i w swoich podejściach do samochodów zachowują o wiele większy dystans do nich
niż my. Myślę że i u nas to się zmieni - jeśli samochody z drugiej ręki będą
takie tanie.




Temat: Jak w Polsce mówi się na BMW.
colin1974 napisał:

> Tylko że te samochody co nimi jezdzą Turasy w Niemczech są już
> pełnoletnie i mają tyle samo wspólnego z Bmw co Cola z Biedronki z
> Coca Colą.

??? , ;) , acha , zapomnialem dodac ,
kazdy " ambitny " mlody Turek jezdzi BMW , bez dachu - cabrio ,
setki tysiecy tego w niemczech ,kto ma oczy to widzi ;).
Turek BMW dobije , Polak sobie kupi w czym problem .

Dodam , ze ca. piecioletnie, szscioletnie uzywane BMW w Niemczech
pelny wypas , o mocy powyzej 160 KM sa tanie jak barscz , Polo ,
Corsa o takim samym stazu sa tam drozsze :o .




Temat: co do 3500zł
Wystrzegaj sie raczej samochodow japonskich w tych rocznikach jak sie cos
zepsuje powaznego to koszt naprawy moze przekroczyc wartosc auta a nie
zawsze cos sie uda znalezc w czesciach uzywanych.
Glownie jaki maly samochod najbezpieczniej wyjdzie w niemieckich typu
Corsa ,Polo,Fiesta ,francuskie tez beda dobre ale czesci juz do nich
troszke drozsze a naprawy trudniejsze.Alternatywa jest jeszcze cos takiego jak
fiat Uno, CC lub Tico .Fiat choc tani sprawia czesto sporo klopotow a tico
to okopna tandeta i jest bardzo niebezpieczny.Za taka kwote mozesz znalezc
nawet samochod klasy kompakt bedzie mial dobrze ponad 10 lat ale mozna
znalezc egzemplarz w bardzo dobrym stanie.Ja polecam Golfa II lub Jette
(bardzo duzy bagaznik) ,Kadett tez by sie nadal ale tam sa problemy z rdza.
Moze R19 ,clio .Cos znalezc mozna jest sporo rodzynkow a wiekiem nie warto
sie przejmowac trzeba glownie szukac w/g stanu technicznego.




Temat: czy warto kupic alfe romeo 156
bruner4 napisał:

> Właśnie, skad te informacje że droższe niż do BMW?

Drozsze z uwagi na znikomy (w porownaniu z BMW) rynek zamiennikow, czesci
uzywanych, itp. Niska popularnosc marki sprawia ze utrzymanie samochodu staje
sie i trudniejsze i drozsze. BMW jest samochodem nie mniej skomplikowanym
technicznie niz AR i do prostoty obslugi starszego Golfa czy Opla tez mu
daleko, ale tanich czesci do BMW jest ogrom, o dobrego mechanika tez nie tak
trudno. Z Alfa jest inaczej, jest to samochod ciagle "egzotyczny", mimo sporej
popularnosci modelu 156 w naszym kraju. Niewiele jest kompetentnych serwisow,
ktore jednoczesnie nie wyrywaja kasy razem z podszewka z portfela klienta.
Wiedza o tym zwlaszcza uzytkownicy starszych modeli np. 75 czy 164 z silnikiem
24V, boxerow 16V, itp. Z nowymi modelami jest lepiej ale nadal bardzo kiepsko w
porownaniu do marek niemieckich, japonskich, a nawet francuskich.
I wlasnie stad wniosek ze utrzymanie AR w polskich realiach jest drozsze niz
utrzymanie np. BMW.



Temat: Japonia - Niemcy - piszemy o FAKTACH!
Powiem tyle:

www.eterna.com.pl (rzucam z pamięci, bo miałem dziś dyskusję o tulejach wahaczy
do Civica z 79 roku !).

Ponadto JapanCars - następne źródło, czy InterCars.

Jak ktoś wie, gdzie szukać części do Japońców, to zapłaci nie więcej niż za
podobną część do Niemca, wziętą jako zamiennik ze sklepu lub używaną.

To tyle jeśli chodzi o mit 'przeraźliwie drogich części do Japońców' ;-))

A tak swoją drogą, to ceny nawet w ASO w ostatnich kilku latach się wyrównały.
Niedawno był nawet artykuł o tym w którejś z gazet motoryzacyjnych. Obecnie
najdroższe są części do... Daewoo Matiz. Naprawdę! Lusterko droższe niż do
Merca klasy S :-)

Ponadto zawsze kupuję samochody na których utrzymanie i serwis po prostu mnie
stać, nie lepsze. Dlatego gdy trzeba coś wymienić (np. tuleje wahaczy, co raz
na 80-120 tysięcy się zdarza) nie jest to dla mnie problemem. A najgorsze co
może spotkać kierowcę w trasie (zwłaszcza dalszej), to przymusowy postój.
Dlatego wolę kupić auto niezawodne, nawet gdy jest to droższe, niż kupić
samochód awaryjny, do którego części są tanie. Choć, jak widać z powyższych
przykładów, nie musi być to droższe ;-)

Pzdr
Niknejm



Temat: Chłopak z Czerniakowa, który złodziejom z drogi...
Dlaczego kradną samochody ?? Przeważnie na części ,a kto kupuje te części ?
Rodacy którzy kupili sobie samochód i nie stać ich na nowe części . Gdyby
ludzie nie kupowali części ze szrotów i giełd to by nie było złodzieji .
Miejcie pretensje do własnego narodu . Kupił sobie jakiś Fred Nissana ,czy to w
Niemczech czy w Posce i teraz Freda nie stać na części do tego szrota więc musi
je kupić taniej czyli na giełdzie lub szrocie od złodzieji . Nie kupujcie
używanych części i będzie po złodziejach . Nie kupujcie samochodów po
okazyjnych cenach od przypadkowych osób to będzie po złodziejach . Kapisch ??



Temat: Marek Pol chce ode mnie 14.832 zl
Nie piszesz prawdy Jawal, w jakiej to "większości krajów" się płaci? W Europie
płaci się w Norwegii i za wjazd do City w Londynie. Znam Włochy, Francję,
Benelux, Austrię, Hiszpanię i oczywiście Niemcy. W każdym z tych krajów
poruszałem się samochodem i nigdzie nie musiałem płacić za wjazd do miasta lub
za mosty i tunele w miastach. We Francji np. w paru małych, zabytkowych
miastach na wjeździe do miasta są duże, bezpłatne parkingi (!!!) i informacja,
że "stąd dojdziesz pieszo do centru przez (10;15;20 min) i oszczędzisz sobie
kłopotu z szukaniem miejsca na postawienie Twojego samochodu". We Włoszech np.
w Mediolanie na wjeździe do miasta (wyjazd z autostrady) znajdują się
wielopoziomowe tanie parkingi najczęściej przy końcowej linii metra,
wielokrotnie z nich korzystałem, bo poruszanie się po Mediolanie samochodem to
same kłopoty. Nie używaj (tak ulubionego przez naszych, pożal się Boże,
polityków : " na całym świecie, w całej Europie, wszędzie itp"



Temat: Kto jest milosnikiem auto amerykanskiego
Z usa to jest mniej wiecej tak.

Kobiety amerykanskie sa zadbane i wygladaja okazale na pierwszy rzut oka. Mocny
makijaz, strojne ciuszki itd. Po dluzszym uzywaniu okazuja sie dosyc kaprysne i
drogie w eksploatacji, przybywaja na wadze, dalsza eksploatacja jest
nieoplacalna.

Podobnie z hamburgerem, najlepiej smakuje jak sie go oglada na obrazku. Jest
tani, po zjedzeniu okazuje sie ze trzeba zjesc nastepnego. Jak sie juz
nasycisz, zaczyna bolec glowa. Trzeba kupic aspiryne. Po aspirynie robia sie
wrzody. Trzeba isc do lekarza.

Amerykanskie samochody nie sa juz tym, czym byly w przeszlosci. Presja
technologiczna zmusila Detroit do ograniczenia "wypasu". Nie byli jednak w
stanie zrobic tego tak, zeby moglo konkurowac z Japonia czy Europa. To skutek
slabego wyksztalcenia inzynierow i kadry kierowniczej a takze krotkoterminowego
myslenia w biznesie. Teraz konkuruja juz tylko cenowo.

Pomimo powyzszego, inwestorzy w USA i tak zarabiaja wiecej. To dzieki wysokiej
wydajnosci pracy. I nie pomoze najnowsza technologia Japoni czy Niemiec. W USA
i tak wiecej osob moze sobie pozwolic na nowy samochod.

Z powyzszego wodolejstwa oraz innych tekstow wynika tylko jedno: kazdy wybor
(samochod, kobieta, kolacja) jest subiektywny i da sie jakos uzasadnic.

Nie wiem, po co to napisalem. Prosze o komentarz.




Temat: niemiecka "solidność", dalej w to wierzycie ?
...
> w spoleczenstwie tzn ludzie oczekuja czegos niezwyklego
a to normalny samochod
> jak Peugeot czy Ford. Ludzie sa rozczarowani wiec
lamentuja. Brak duzej liczby
> krytycznych ocen japonczykow potwierdza ze opinie o ich
bezawaryjnosci (w
> przeciwenstwie do VW) sa zasadne.

a to wszystko przez księgowych poszukujących oszczędności
na czym tylko się da, w efekcie nawet auta tzw. solidnych
marek są awaryjne na poziomie masowo produkowanych
samochodzików, a będzie jeszcze gorzej, po prostu
maksymalizacja zysków...
W polskich warunkach te niemieckie auta psują się jak
każde inne, nawet japońce też się psują, ale mają jedną
zaletę - części do nich (niemieckich) można kupić u
jednego z wielu śmieciarzy (to są ci co zwożą używane
części z niemieckich szrotów, złomowisk i innych
smietników...) za cenę części do poloneza, malucha a
nawet jeszcze taniej....



Temat: Odpuszczeni Rosji bylo obzymim bledem ?
> CO GWARANTUJĄ W IRAKU?????? Ty chyba żarty Sobie robisz? Na czyim żołdzie był
> obecny prezydent Iraku?

I co z tego ? Niemcami i Japonia tez przez pewien czas rzadzily USA. Po
ustabilizowaniu sie sytuacji staly sie one niezalezne. To samo stanie sie w
iraku. A ze sytuacja nie chce sie tam ustabilizowac tak szybko - specyfika
kraju.

Niemcy gdzie tankują swoje samochody jak
> nie w Polsce? Bo u nas taniej jak u nich? To im też granicę zamkniesz?
Popadasz

Kazdy tir moze wwiezc do polski pewna ilosc paliwa (zdaje sie ze 200 litrow).
rosjanie dokladaja dodatkowe zbiorniki, zeby nie tankowac w polsce. nie placa u
nas akcyzy a drogi uzywaja i niszcza - to czyste zlodziejstwo. Jestes ponoc
policjantem wiec powinienes o tym wiedziec. Niemcy tego nie robia.



Temat: Matiz czy Seicento?
Witam.
Co do Matiza to nie mam zdania. Kilka razy coś słyszałem od znajomych i
były to raczej dobre opinie.
Ja mam Seicento 1,1. Fiacik ma 5 lat a ja jeżdżę nim od 2 lat, kupiłem
używane z salonu w Gdańsku. Autko ma przejechane prawie 60tyś. km, z tego ja
zrobiłem 40tyś.
Samochód rewelacja. Generalnie jeżdżę po mieście, ale byłem nim w
Niemczech i Holandii. Pali różnie w zależności od tego jak się jeździ od
5l/100km do 7,5l/100km. Części w porównaniu do aut zachodnich bardzo tanie( nie
mam porównania do Matiza). Przez dwa lata auto mnie nie zawiodło. Jedyne, co
wymieniam to części serwisowe związane z normalnym użytkowaniem. Jak bym miał
jeszcze raz kupować samochód do jeżdżenia po mieście to kupiłbym Seicento.
Uważam, że najważniejsze to znaleźć dobry samochód z małym przebiegiem,
serwisowany i bezwypadkowy. Warto wybrać auto z dobrym wyposażeniem, to jest z
centralnym zamkiem, elektrycznie opuszczanymi szybami, ze wspomaganiem układu
kierowniczego.
Jak uda się takie znaleźć to czy to będzie Seicento czy Matiz nie ma
już dużego znaczenia.
Życzę udanych zakupów
Kaziu z Gdańska




Temat: Dlaczego polski rząd i GW chroni dilerów?
Dlaczego polski rząd i GW chroni dilerów?
nie wiem do kogo to pytanie własciwie
(moze pan kublik mi odpowie)

-produkcja w polskich fabrykach samochodów wzrosła od maja o 70%
nie mają producenci interesu w napływie tanich aut z zachodu.
im łatwiej niemiec sprzeda swój uzywany wóz tym szybciej pobiegnie do salonu
po nówkę,a 90% wyprodukowanych w polsce samochodów trafia na export

-na sprowadzanych autach zarabia setki tysięcy osób
ale przede wszystkim zarabiają niedofinansowane polskie gminy
urzędnik z łodzi przyznał ze jest to 650 zł od auta srednio!
dla gmin jest to zastrzyk finansów który niejedną uratował przed widmem
bankructwa!

-zyskuje tez pospolity szary obywatel
który nie musi martwic się co zrobi jesli padnie jego 10 letni wóz
po prostu kupi drugi gdyz nareszcie samochód 10 letni kosztuje tyle co
powinien(dla wielu osób które jak wiekszosc w polsce ledwo komiec z koncem
wiazą to wazny argument,szczególnie jesli koniecznosc posiadania 4 kólek
wiąze się z wykonywaną pracą)

-co do napływu złomu
złom prawdziwy dopiero znika z naszych ulic
10 letni nawet opel to nie to samo co 126p
a problem napływu prawdziwego złomu mozna rozwiązac reformując stacje
diagnostyczne i łapówkarstwo w nich i brak odpowiedzialnosci za wydawane
decyzje itp.

- przepisy antynapływowe chronią więc tylko wąską grupkę dilerów
i nikogo innego.panów kulczyków i innych wpływowych ludzi.
to doskonały przykład jak grupka ludzi potrafi kupic sobie przepisy dla nich
odpowiednie,nawet jesli ucierpi na nich tysiące szarych polaków

pozdrawiam
WESOŁYCH ŚWIĄT



Temat: auto za 55tys zl??
ja aktualnie w niemczech , mam pod reka gazetke z ogloszeniami moge ci z niej
poczytac( w beneluksie ceny zapewne podobne , moze troche taniej , bo jak tu
widze gosci z holandii to autka troche mniej zadbane)
masz np : mondeo kombi 2001 w bardzo bogatej opcji , przebieg 76tys14000€
passat kombi 2001 jw przebieg 69tys 14899€
passat sedan 2001 70 tys 14000€
audi a6 1.8T 2000 89 tys 13800€
to sa ceny z komisow wiec pewnie bedzie taniej u prywatnych sprzed
z tych cen mozna troche pewnie utargowac ale z clem wyjdzie cie to i tak sporawo
tak ze wszystkim zeby wyszlo te 55 tys to sam samochod musi sie zamknac w
10000€ gdzies tak?( no chyba ze wiesz jak clo obejsc) a to sa passaty i mondeo
okolo 1999r

Zreszata popatrz sobie najlepiej www.automarkt.de
albo np. www.ertner-automobile.de

gebrauchtfahrzeuge to uzywane
unfall to powypadkowe tak ci pisze na wszelkiwyp.

opisy szkod niestety malo zrozumiale ale po zdjeciach mozna sie cos zorientowac



Temat: ah te bezwypadkowe motocykle
Cuda
Naiwnością jest liczenie na to,że ktoś a zwłaszcza handlarz sprowadzi dla nas z
zagranicy sprzęt bezwypadkowy, niezależnie czy jest to samochód czy motocykl.
Nie wykluczam,że 1/100 może być bezwypadkowy i tani ale wykładając pieniądze
lepiej na to nie liczyć.
Wystarczy przejrzeć chociażby niemieckie stronki z ofertami używanych pojazdów.
Te w dobrym stanie wcale nie są tańsze niż u nas. Tańsze są tylko te uszkodzone.
A różnica w cenie bierze się stąd, że np. niemcowi bardziej opłaca się sprzedać
złom do Polski i kupić drugi pojazd niż naprawiać go przy ich cenach robocizny.



Temat: Wyniki sprzedazy w Polsce za X 2005
paul_78 napisał:

> Czemu się dziwić, skoro dużo taniej jest sprowadzić roczny samochód w dobrym
> stanie z zagranicy (nie wspominając już o trupowozach po 100 euro).
> Ostatnio w Blue City widziałem ludowoza Jetta za 84.000 złotych. Taniej
wychodz
> i
> przywiezienie z Niemiec rocznego Legacy albo Forestera...

tak tyle ze kupujac nowy masz gwarancje
gdyby nikt nie kupowal nowych to by nie bylo uzywanych wiec gadanie ze kupno
nowego to glupota jest smieszne.



Temat: Styczeń w salonach
computerland1 napisał:

> troche uprosciles jimmyjazz. to nie chodzi tylko o to, ze teraz budujemy
> domy/kupujemy mieszkania

NIe twierdze że budujemy. Twierdze że kupujemy,a to nie to samo.

> - porownajcie sobie ceny samochod kiedys i teraz -
> przeciez one poszly drastycznie w gore. sam mam teraz 30 tysiecy i wiadomo,
> ze wole nowy niz uzywany. ale za to to ja nic nie kupie - a z niemiec moge
> sobie sprowadzic np 2-letniego focusa 1.8. proste.

1. Za 30 tys to nigdy być niczego większego nie kupił. A teraz możesz Logana :-)
2. Ceny mieszkań tez nie stoją w miejscu.

Ale jest faktem niezaprzeczalnym że ceny nowych aut bardzo podskoczyły. To
efekt polityki koncernów (zrozumiałe, żeby niemcy nie kupowali taniej u nas) i
naszego państwa (niezrozumiała).




Temat: Felgi
Glownie problem sie rozbija o zmniejszenie mas wirujacyh.
Dobre felgi magnezowe uzywane w wyczynie kosztuja 10-15 tys dolcow.Reszta sa
to felgi dopasowane do potrzeb uzytkownikow prywatnych.Tanie wloskie dl
aszpanerow i lubiacych sie pokazac na ulicy.Natomiast niemieckie orginaly takie
jak montuje audi czy mesio sa wykonane z bardzo dobrych materialow i odporne na
wichrowanie.
Felga aluminiowa jest pomalowana specjalnym lakierem odpornym na mechaniczne
uszkodzenia.Uszkodzenie tej warstwy powoduje w zimie blyskawiczne utlenianie
sie materialu i zniszczenie felgi,znam przypadki ze facet zamalowal uszkodzenie
i zostawil sol pod lakierem nastepnego lata zaczol odpryskiwac lakier,zeskrobal
i sie wysypal pyl,jama powstala w feldze tak duza ze trzeba ja bylo wyrzucic.
Ogolnie felgi z lekkich materialow sa wrazliwe na kanty nierownosci drogi
przyzlym cisnieniu w oponie.trzeba wiecej zwracac uwagi niz na metalowe zwykle.
Felga ma wybita waznosc tyle i tyle lat po tym czasie nie przejdzie kontroli
rocznej.(dotyczy to felg drozszych)(badziewie wloskie suie nie bawi w te klocki)
Z czasem traci swoje wlasnosci mechaniczne.Mowa oczywiscie o tych tanich.Wiele
wypadkow niewyjasnionych wlasnie pochodzi od lekkich felg.pekniecia oslabiona
wytrzymalosc wewnetrzna i nastepujeprzy wiekszej predkosci rozerwanie
felgi.Postraszylem,ale uwazajcie na wiek felgi powyzej 7lat nie nalezy montowac
na samochod jezeli felga ma szare plamy.
Pzdr.Michal



Temat: Poznaniacy - potrzebuje pomocy fachowca :)
> Trójmiejski dealer Forda ma dostęp do samochodów branych po bardzo
> krótkiej [z założenia] służbie w jednej z niemieckich wypożyczalni.

Hmm z wypożyczalni powiadasz? wypożyczalnie sieciowe faktycznie bardzo krótka (w sensie przebiegu) używają auta, bo to część ich biznesu (obrót autami - kupują bardzo tanio jako hurtowy odbiorca i szybko sprzedają, a klient woli jeździć nowym), ale czy technicznie one nie są porzadnie dobite? Sporo kiedyś wypożyczałem aut i wiem jak traktuje się auto z wypożyczalni... gorzej niż testówka od dealera




Temat: Saab 900 turbo - gdzie kupic
Saab 900 turbo - gdzie kupic
Czolem chlopaki. Rozwazamy z zona kupno drugiego "szweda" do kolekcji aut
rodzinnych. Padlo tym razem na saaba. Bardzo podobaja nam sie dwudrzwiowe,
czarne, turboladowane saaboloty. Niestety, w obecnej ofercie dwudrzwiowy jest
jedynie kabriolet, ktorym raczej nie jestesmy zainteresowani. Z przegladu aut
uzywanych wynika, ze w polowie lat 90-tych produkowany byl dwudrzwiowy 900 z
turboladowanym, benzynowym silnikiem 2,3 litra. Macie pojecie, gdzie
najlatwiej mozna by kupic taki samochod z nieduzym przebiegiem? W szwecji,
niemczech, czy moze szukac raczej w usa albo kanadzie? Wszystko mi jedno, bo
i tu i tam mam tyle samo do przeplyniecia. Bede wdzieczny za wszystkie
sugestie. Auto nie musi byc tanie, ale w jak najlepszym stanie.



Temat: Alfa Romeo.
Nie od dziś wiadomo,
że Włosi robią dobrą pizzę i spaghetti, ale o składaniu samochodów pojęcia
bladego nie mają. Nawet o włoskich motocyklach mówi się, że są zrobione "na
oko". Zobaczcie na ceny używanych Alf w Niemczech na przykład. Egzemplarze z
97, 98 roku tanie jak barszcz.

Ale to auto ma coś w sobie, to niezaprzeczalny fakt.
A każde auto może się popsuć, bo dzisiejsza produkcja masowa jest nastawiona na
maksymalną oszczędność. Co nie zawsze popłaca.

I wszystko się zgadza, bo cywilizacja upada.




Temat: kupuje punto 55s, 1998r
Odradzam tego badziewia! Znajomy ma megane I i tylko narzeka, wiecznie
naprawiają mu układ kierowniczy i zawieszenie, a części drogie jak diabli.
Elektryka też pozostawia wiele do życzenia, ogólnie bardzo usterkowy samochód.
Komfortowego zawieszenia nie można mu odmówić, ale to chyba jeden z nielicznych
plusów. To już lepsze punto niż megane, tak samo awaryjne i nietrwałe, ale do
fiata są chociaż części tanie. Z takich podstarzałych używanych polecam raczej
auta niemieckie, no w tym przedziale cenowym pozostaje raczej opel i ew. VW,
choć "ludowóz" będzie ze starszego rocznika. Nieźle celujesz z tą astrą, ale
trzeba się naszukać.
Powodzenia w moto-zakupach!




Temat: A ja już nie wrócę do Lublina i cieszę się z tego!
To ciekawe ze w miescie bez przyszlosci buduje sie hipermarkety - przeciez
ludzie tu nie maja kasy.
To ciekawe ze w miescie bez przyszlosci co roku liczba samochodów rosnie o 20% -
a uzywane sa drozsze niz w Niemczech.
Gdzie wystarczy sie udac zeby dostrzec beznadziejnosc miasta z koziolkiem? Do
Radomia? Do Rzeszowa ? Do Kielc? Do Lodzi? Do Sosnowca?
Po co komu komunikacja nocna jak sa tanie taksówki?
Szkoda zeby podatnik fundowal nocnym wloczegom transport.
Zadnych nowych inwestycji komunikacyjnych - Trasa Zielona? Remont
Spoldzielczosci Pracy? Wyrównanie Al. Solidarnosci ze warszawiacy sie slinia ze
taka super droga w Lublinie moze byc a u nich same dziury, koleiny i tory
tramwajowe na których mozna stracic zawieszenie?
Przejedz sie kiedys Trasa Lazienkowska w Wawie a potem Al.Solidarnosci w
Lublinie.
Przejedz sie pociagiem z Lublina do Wawy - w woj. lubelskim pociag zasuwa az
milo a w mazowieckim co chwila zwalnia i staje bo syfiaste tory i jakies gnojki
rzucaja kamieniami w pociagi - kultura warszawska.
Przejdz sie na DW. Centralny PKP w Warszawie i w Lublinie.
Przejdz sie na Bródno w Warszawie -tylu dresiarzy nie ma chyba w calym Lublinie.




Temat: Gas czy diesel - porownanie
01boryna napisał:
> Ostrzegano w tym porownaniu rowniez przed montowanymi instalacjami w autach
> uzywanych. Chodzilo glownie o tanie intalacje z Wloch i Polski ktore czesto
> nie odpowiadaja normom i moga byc niebezpieczne.

Nie pisz chlopcze takich bzdur,bo w kazdym z tych panstw instalacje musza
spelniac normy i posiadac europejskie chomologacje i powiem ci jeszcze jedno,ze
samochody zarejstrowane w Niemczech bzproblemowo przechodza badania TUV po
zainstalowaniu instalacji gazowej w Polsce,moi znajomi tak zrobili.



Strona 1 z 4 • Zostało wyszukane 146 wyników • 1, 2, 3, 4